.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
روابط عمومي الكترونيك الزام یا انتخاب؟!
روح الله عالي
روابط عمومي الكترونيك الزام یا انتخاب؟!

روابط عمومي الكترونيك انتخاب نيست، الزام است

امروزه با گسترش فناوريهاي نوين و ورود به دنياي جديد ارتباطات شرايطي فراهم شده كه براي پيشبرد اهداف يك سازمان و يا يك جامعه بايد با شرايط روز حركت كرد و به دنياي جديد فناوريهاي اطلاعات نزديك شد.

فناوريهاي نوين در بخش هاي مختلف جامعه تاثير زيادي داشته وجامعه را تحت نفوذ حركت خويش قرار داده است.فناوريهاي اطلاعات در اكثر علوم تاثير گذاشته و وارد علوم ارتباطات نيز شده است.

روابط عمومي به عنوان تاثيرگذارترين عامل ارتباطي ميان مردم وسازمانها نقش عمده اي را در برقراري اين ارتباط ايفا مي كند.توسعه وسايل ارتباط جمعي ، گسترش نهاد هاي آموزشي ، تغيير در روابط بين الملل، توسعه دموكراسي و ... باعث شد كه نظر وخواست مردم اهميت يابد و در اين ميان نقش رسانه هاي جديد بويژه اينترنت وكاربرد هاي آن و سرانجام روابط عمومي الكترونيك در توجه به افكار عمومي وگسترش دموكراسي با اهميت تر است.

روابط عمومي الكترونيك پديده اي است تكنولوژيك كه زاييده انقلاب اطلاعات و ارتباطات است و در مقايسه با روابط عمومي سنتي از نظر هدف و نقش در سازمان تغييري نكرده اما به لحاظ كاربردي مهمتر وتاثير گذارتر مي باشدوتنها روابط عمومي الكترونيك شكل جديدي از ارتباط بين مردم و سازمانهاست ودر ماهيت ورسالت آن هيچ تغييري نكرده است. امروزه ابزار هاي ارتباطي الكترونيك خود را بر ما تحميل كرده اند وچنانچه همگام با آنها حركت نكنيم از قافله پيشرفت عقب مي افتيم و ارتباط ميان مردم و سازمانها دچار خلل مي شود .

با وجود اين شرايط ، روابط عمومي الكترونيك ديگر يك انتخاب نيست بلكه الزام است و براي دسترسي به اهداف سازمان ضروري است كه آن را بياموزيم و به زير مجموعه هاي سازمان نيز آموزش دهيم.عوامل ذيل از مهمترين عواملي هستتندكه ضرورت ايجاد روابط عمومي الكترونيك را مهيا ساختند كه به آنها اشاره ميكنيم.

1- از سال 1990 كه اينترنت به صورت فراگير بوجود آمده تا كنون حدود 23 ميليون كاربر اينترنت در ايران وجود دارند كه بايد نياز آنها به صورت الكترونيك مرتفع گردد و مخاطب ديروز با مخاطب امروز متفاوت است ومخاطبان ديگر منتظر نمي مانند تا به آنها اطلاعات برسد، در صورتي كه خودشان به دنبال اطلاعات مي روند و بايد اين اطلاعات توسط سازمانها ونهاد هاي متبوع در اختيار مخاطبان قرار گيرد.

2- در روابط عمومي سنتي با يك گروه و يا جمعي از مخاطبان روبرو بوديم كه به صورت يك طرفه از سو ي سازمانها به آنها اطلاعات تغذيه مي شد و مخاطب حق اظهار ونظر را نداشت اما در روابط عمومي الكترنيك اين ارتباط دو سويه است ومخاطب نيز مي تواند هم اظهار نظر كند و هم به سازمان اطلاعات بدهد و اين ارتباط به صورت فرد به فرد است كه از مهمترين تفاوت ميان روابط عمومي سنتي و الكترونيك مي باشد.

3- روابط عمومي الكترونيك يك چرخه 24 ساعته است و محدوديت زمان ومكان ندارد و در هر كجا و هر زمان مخاطب مي تواند به اطلاعات دسترسي داشته باشد.

4- در روابط عمومي الكترونيك به نسبت روابط عمومي سنتي اطلاعات هم سريعتر و هم ارزانتر به دست مخاطب مي رسد و به جاي حجم عظيم كاغذ، وجود انواع متعدد كامپوتر جايگزين شده كه جابجايي آن نيز راحت است.

5- به خاطر حجم وسيع اطلاعات كه روز به روز بر آن افزوده مي شود ديگر به روش سنتي ممكن نيست آنها را دسته بندي نمود و از آنها نگهداري كرد و دوباره استفاده نمود بلكه بايد به صورت الكترونيك نگهداري شوند تا راحت تر در دسترس باشند.

6- با توجه به عصر ارتباطات و شرايط بين المللي و بهره گيري از رايانه در معادلات بين المللي از طريق اينترنت كه به اطلاعات زيادي دسترسي پيدا مي كنيم ديگر نمي شود از طريق سنتي به آنها پاسخ دهيم و اين تقريبا در جامعه امروزي امري غير ممكن است و ضرورت روابط عمومي الكترونيك در اينجا بيشتر احساس مي شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.124 seconds.